TELEPORADY w POZ - zasady postępowania

1. Termin teleporady ustala się w trakcie rozmowy telefonicznej z rejestracją (tel. 502 917 457,   32 231 38 73), lekarzem lub pielęgniarką w porozumieniu z pacjentem lub jego opiekunem ustawowym w najbliższym dniu lub innym dogodnym, uzgodnionym terminie.
2. Teleporady udzielane są przez lekarzy i pielęgniarki POZ przy pomocy łączności telefonicznej. Jeśli na Państwa telefonie wyświetli się jeden z poniższych numerów, tzn. że dzwoni lekarz lub pielęgniarka z teleporadą. Prosimy nie dzwonić na te numery. Rozmowy nie będą odbierane.

tel.   516 822 753  lub 799 059 254

3. Świadczeniodawca POZ jest zobowiązany do podjęcia co najmniej trzykrotnej próby kontaktu z pacjentem w celu udzielenia teleporady w odstępie nie krótszym niż 5 minut, w razie braku łączności pacjent jest zobowiązany do ustalenia nowego terminu teleporady.
4. Istnieje możliwość bezpośredniej wizyty pacjenta w przypadku osoby nowo zapisanej i jej pierwszorazowej wizyty, gdy pogorszył się stan związany z chorobą przewlekłą lub wystąpiły nowe objawy, w przypadku podejrzenia choroby nowotworowej i jeśli pacjent nie wyraża zgody na przyjęcie w formie teleporady i w każdym przypadku jeśli teleporada nie rozwiązuje problemu zdrowotnego.
5. Utrzymuje się formę teleporady w przypadku podejrzenia infekcji COVID-19 i zlecenia testu, wypisywania recept na leki, wyroby medyczne i wystawianie zaświadczeń. Po wystawieniu  e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne przekazuje się pacjentowi kod skierowania, który umożliwia realizację e-recepty/e-skierowania.
6.  Zaleca się pacjentom założenie Internetowego Konta Pacjenta, na którym jest dostęp do wystawionych recept i skierowań.